Co-creation módszertan alkalmazása a célcsoport bevonása érdekében   Friss!


PedPilots (2024-1-HU01-KA220-SCH-000250549) projektünk egyik innovatív eleme az alkalmazott módszertan, amely a célcsoportot nem csak a visszajelzések érdekében, hanem a kidolgozás során is aktívan bevonja. Az általunk alkalmazott módszer a generatív kutatási módszertanok közé tartozó co-creation, amelyet széles körben alkalmaznak a társadalmi célú projektfejlesztések során. Eddigi tapasztalataink azt mutatják, hogy a célcsoport tagjai új szemléletet, friss gondolatokat, értékes hozzáadott értéket hoz a fejlesztési folyamatba, illetve ragyogó alkalmat kínál a hálózatosodásra, új szakmai kapcsolatok kialakítására.

Co-creation a tréning tematika és módszertan meghatározása érdekében

Februárban három helyszínen – 14-én Szegeden, 19-én Csíkszeredán, majd 28-án Zentán – rendezték meg az első tervezett workshopokat. A találkozók mindegyike lendületes, aktív légkörben zajlott, a résztvevő partnerek és pedagógusok elkötelezetten dolgoztak a közös célokon. A workshopok központi témája a mobilitáshoz kapcsolódó tréning módszereinek és témáinak meghatározása volt, így ezek fontos lépcsőfokot jelentettek a projekt további építésében.

A pedagógusok értékes tapasztalatokat és gyakorlati tanácsokat osztottak meg egymással, amelyek segítettek kijelölni azokat a kulcsterületeket, amelyek a jövőbeni mobilitások során támogathatják a kollégák munkáját. A zentai workshop után a partnerek közösen összegezték az addigi eredményeket, így biztosítva, hogy a projekt következő lépései szilárd alapokra épüljenek.

Co-creation az önszabályozó tanulás útmutató kidolgozásával kapcsolatban

Május 15-én Csíkszeredán, május 22-én pedig Zentán tartuttuk meg a második co-creation workshopokat, míg erre Szegeden június 10-én került sor. A résztvevők aktívan ötleteltek az önszabályozó tanulás (self-regulated learning) témakörében, megosztották tapasztalataikat, és további gyakorlati szempontokat gyűjtöttek. A workshopok során kialakult tartalmak és javaslatok közvetlenül hozzájárulnak a tréninganyag végső formájához, így biztosítva, hogy a pedagógusok számára valóban hasznos és motiváló erőforrássá váljon.

A workshopok után a partnerek összesítették eredményeiket és kialakult, hogy mely témakörökkel lesz érdemes foglalkozni az önszábályozó tanulás terén.

Az Európai Unió finanszírozásával. Az itt szereplő információk és állítások a szerző(k) álláspontját képviselik, és nem feltétlenül tükrözik az Európai Unió vagy a Tempus Közalapítvány hivatalos véleményét. Sem az Európai Unió, sem a támogatást nyújtó hatóság nem vonható felelősségre miattuk.