Szárnyalnak a Pedpilóták


Hamarosan elkészülnek az első tréning anyag részletek

A PEDPILOT projekt WP2 munkacsomagjának keretében egy különösen innovatív és együttműködésen alapuló módszert, a C-creation (co-creation, azaz közös alkotás) módszert alkalmaztuk a tananyagok témáinak és módszereinek meghatározásához. A célunk az volt, hogy a tananyagok valóban relevánsak, gyakorlatorientáltak és a résztvevők valós igényeire szabottak legyenek.

A C-creation módszer lényege, hogy a fejlesztési folyamatba különböző szereplőket – pedagógusokat, diákokat, szervező munkatársakat – egyenrangú partnerként vonunk be. Közösen gondolkodtunk, megosztottuk tapasztalatainkat, és ezek alapján alakítottuk ki a tananyag témaköreit. Ez a demokratikus és inkluzív megközelítés lehetővé tette, hogy ne csak a szakmai szempontok, hanem az érintettek személyes élményei, félelmei, vágyai is tükröződjenek a tananyagban.

A közös tervezési folyamat során tizenkettes tematikai egység született, amelyek mind egy-egy kulcskérdést dolgoznak fel a nemzetközi pedagógiai mobilitások szervezése kapcsán. A témák között szerepelnek gyakorlati szervezési kérdések (szállás, utazás, pénzkezelés), érzelmi és mentális felkészítés (érzelemszabályozás, motiváció, pánikhelyzetek kezelése), valamint jogi és etikai vonatkozások (szerződéskötés, felelősségvállalás, konfliktuskezelés).

A módszer segítségével komplex, de jól strukturált tananyagot fogunk létrehozni, amely nemcsak tudást közvetít, hanem támogatja a pedagógusokat és diákokat abban, hogy magabiztosan, felkészülten vegyenek részt nemzetközi programokban. A közös alkotás élménye ráadásul maga is hozzájárult a résztvevők kompetenciafejlődéséhez és elköteleződéséhez.

A C-creation nem csupán egy módszer volt – valódi partnerség, közös felelősségvállalás és tanulás terepe, amely meghatározta a PEDPILOT projekt szakmai minőségét és közösségi szellemét egyaránt.

A projektről részletes információkat ITT és ITT talál.